السبت، 19 نوفمبر 2016

هتسامحنى ؟!

- ادينى فرصة تانيه ! .. انا بحبك .. مش من أول غلطة ليا تسيبنى .. مش معنى انى غلطت يبقى كد انا وحشه .. يبقى ماستاهلش انى اكون معاك ... لو انت بتحبنى لزم تدينى فرصة تانيه .. ازاى هتسبنى كده ! 

* انا ماكنتش عايز اسيبك كده ! .. انا مش حابب اسيبك .. انا كنت متُمسك جداً بيكى .. انا كنت بديكى فرصة واتنين وتلاته وعشره ... بس ماكنتش بوضحلك .. ماكنتش بحسسك ان فى مشكلة .. لان كنت حابب العلاقة بينا تكون بدون مشاكل .. كنت حابب ان علاقتنا تكون هى الراحة الفى حياتى .. انا شخص شقىً .. الدنيا تعبانى .. وانا تاعبها .. ماكنتش حابب ابداً انك تكونى من ضمن الدنيا التعبانى .. ماكنتش حابب ابداً انك تكونى جزء من منظومه مش بتعمل حاجه الا انها بتذلنى وبتكسرنى ! ..

- انا ذليتك ! . لا انا عمرى ماذليتك ! انا بسـ 

* لالا انتى ذلتينى كتير اوى .. ذلتينى لما كلمتيه .. ذلتينى لما قلبك نبض وانتى بتكلميه ... ذلتينى لما كنتو بتتفقو مع بعض على الجواز .. وانه لزم يقول لوالدته ولزم يفاتح اخوه فى الموضوع .. ازاى حابه توضحيلى ان الكلام بينكم كان لعبة !! .. او كان هزار مثلاً .. او كان اى شىء غير انه حقيقه وواقع ملموس !! ..وانا . انا كنت طول علاقتى معاكى بلجاء ليكى فى اى موقف عشان تقوليلى اعمل ايه ! .. انتى عارفه انا مش بعرف اخد قرارتك .. مش بعرف اتصرف .. ولما جيت وشوفت موقفك .. سئلتك وقولتلك لو انا كنت بكلم بنت غيرك وخونتك معاها هتعملى ايه ! .. كنت حابب اشوف انا كمان هعمل ايه ! .. قولتيلى ايه .. مش هتعرف عنى حاجه ! ... قولتلك يعنى ههون عليكى ! .. قولتيلى اه هتهون لانى هونت عليكى لما خنتنى .. وده الحصل دلوقتى .. لما كنتى فى حضنى .. وبتكلمى واحد تانى ! .. هُنت عليكى انـا !



- انت عبيط واهبل .. انا بحبك انت ومش هسيبك انت فاهم ولالا ! 

* لا مش فاهم ... لأنى فاهم ان الحب هو الاخلاص .. هو الانتماء للحبيب .. مش انك تكونى فى حضنى ... وفى حضن غيرى فى نفس الوقت .. ده تعريف الخيانة مش الحب .. أرجوكى ماتخلطيش المفاهيم ببعض .. انا انسان واعى .. مش طفل مستنى مامته تاخده من الحضانه لانه زهق !

- نادر ! .. انت هتسبنى ! .. 

* قولتلك ماكنتش حابب اسيبك .. انا كنت مبسوط معاكى اوى .. انتى اه ادتينى كل حاجه .. بس فى لحظة خدتى منى كل حاجه وفوقيها حياتى وسعادتى وكل شىء .. انا ! .. انا كنت مخُلص اوى ليكى .. ماكنتش بكلم بنات غيرك .. انا كنت بكلم بنات قبلك مانكرش ! .. بس من بعد ماعرفتك ! .. والله ماكنت بكلم اى بنت .. سؤا فى حاجه غلط او حاجه صح .. كنت مكُتفى بيكى .. لانك فعلا كنتى كل حاجه .. كنتى ماليه عينى .. كنتى ماليه حياتى كلها مش عينى بس ..
كنتى دايما بتتهمينى بالخيانة .. بس كنت مستغرب . ليه دايما تتهمينى بالخيانة .. ليه دايماً كنت خايفه انى اخونك .. لا ده انتى كان عندك اعتقاد كامل انى بخونك ! .. لانك ! كنتى بتخونينى !! .. خايفه الـبيحصل فيا يحصل فيكى !! .. خايفة على نفسك بدل ماتخافى عليا !!!!!! ..

- هتسامحنى ؟!! 

* لو سامحتك هبقى كذاب ... او هبقى مش بحبك .. لو سامحتك هثبت فعلا انى كنت بتسلى ! .. الحب ثقه .. ولو وقعت الثقه دى .. يبقى وقع الحب ... ازاى هطمن وانا معاكى بعد كده ... وانتى قولتيها .. اليخون مره .. هيخون التانيه والتالته !! .. لو سامحتك هتكون حياتى وحياتك عذاب .. لان مش هيكون فيها غير الشك .. وعدم الثقه .. ومفيش اى علاقه هتقوم على الشك وعدم الثقه .. انا هخاف تخونينى تانى ! .. وانتى هتخافى لـ اعمل فيكى زى ماعملتى فيا ! ... نصيحتى ليكى .. لو كنتى بتحبى فعلا الشخص الخونتينى عشانه .. يبقى كملى معاه بس حافظى عليه وماتخونيهوش .. خليكى مخُلصه ليه .. اخلاص بجد .. وادعى ربنا انه يرزقكم بالحلال والارتباط الحقيقى .. انما انا .. هلملم شتات نفسى .. وافوق ! . 

0 التعليقات

إرسال تعليق