الاثنين، 19 ديسمبر 2016

محاولة نصب وسرقة - كلاكيت تانى مره

لتانى مرة على التوالى ميل يبعتلى على حسابى الـ Gmail لمحاولة السرقة والنصب .. المشكلة مش فى كده .. المشكله ان الحيلهُ غبيه جداً ماتدخلش على عيل صغير - انا حاسس انها الكاميرا الخفية والله ^_^ - الارقام البيتكلمو فيها وهمية ، يعنى مثلا البرنس ده بيقولك انا طبيب امريكى وكنت مع الجيش الامريكى فى افغانستان وانه يقدر يتحصل من اموال الارهابين على 15 مليون دولار وهو قرر انه مايرجعهاش للحكومه وهياخدها هو - لا ناصح - المشكله بقى انه واحد سارق مبلغ زى ده ويبعت ميل لواحد مايعرفوش ويقولو سرو بالشكل الرهيب ده . 

المهم انه بعتلى الميل بحجة انه عايز يستثمر الفلوس معايا انا .. انا .. انا !! - زين ماخترت سمير بهيج :D - والله انا لو معايا مبلغ زى ده مش هحتاج استثمر فيه .. انا هعيش عليه كده من غير استثمار او تجاره .. هو انا لسه هشغل دماغى ياراجل كبر مخك ^_^ ..



لا وكمان بيتشرط يقولى انا هبعتلك الفلوس بس انا الهختار نشاط التجاره لان عندى خبرة فى المواضيع دى ... اختار ياحبيبى اختار .. الشخص ده مش نصاب الشخص ده عيل صغير وبيلعب .. لان مستحيل شخص نصاب او حتى لو قولنا هكر يستخدم الطريقة اللزجة الغبيه دى فى الكلام .. مهو لو كلامه صح ممكن يستثمر الفلوس فى حد يثق فيه .. مش واحد غريب ع الانترنت ! 

او ممكن يكون فى هاك او شىء معين يخليه لما انا ارد عليه فى الميل يقدر يسرق بيانتى او شىء من هذا القبيل .. ممكن ! 
الله أعلم 

2 التعليقات: